For å lage en bestilling må du først finne en vare og legge denne i handlekurven. Når du har funnet alle produktene du vil ha og lagt dem til i handlekurven, trykker du på handlekurvikonet øverst til høyre og velger å gå til kassen. Der må du fylle inn postnummer for å finne riktig leveringsmåte. Deretter blir du bedt om e-post, telefonnummer, fødselsnummer (frivillig, men nødvendig for Klarna faktura, konto og delbetaling) og fullstendig adresse.

Telefon/e-post som legges inn brukes for ordrebekreftelse og for elektronisk hentelapp.

Ønsker du å sende til noen andre enn deg selv, er det fint om du legger inn mottakers e-post/telefon i notatfeltet du finner i kassen.

Vi ønsker å gjøre handelen enkel for deg, uansett hva du foretrekker. Du kan derfor handle som gjest. Dersom du ikke registrer deg, går du riktignok glipp av bonusprogrammet vårt og bestillingshistorikk på våre nettsider.

Du kan enkelt registrere deg fra kassen ved å krysse av for «Opprette en bruker?» når du likevel fyller inn dine detaljer.

Orker du ikke å huske enda et passord? Hos oss kan du registrere deg med (og logge inn med) Facebook og Google.

I utgangspunktet betaler du med Klarna hos oss. Med Klarna som betalingsmåte kan du bruke faktura, delbetaling, Klarna konto eller Visa/MasterCard.

Gebyrfri faktura har 14 dagers betalingsfrist, men du kan velge lenger betalingsfrist eller delbetaling mot et lite gebyr om det passer det bedre. Vær oppmerksom på at betaling med faktura, delbetaling eller Klarna konto krever at du er over 18 år og kredittverdig.

Alternativt kan du via handlekurven betale med Vipps, Apple Pay (kun i Safari), Google Pay (kun i Google Chrome og Opera) og PayPal.

Faktura er kostnadsfritt med 14 dagers betalingsfrist og lenger betalingsfrist og delbetaling følger egne betingelser ut fra valgt nedbetalingsperiode.

Fakturering og avtale om kreditt håndteres av Klarna. Ved bestilling må du oppgi personnummer for kredittsjekk og du må være over 18 år for å få dette valget. Personnummer sendes kryptert til Klarna og lagres ikke hos Poku.no.

Faktura sendes normalt ut til oppgitt e-post samtidig som bestillingen sendes fra lageret vårt. Eventuelt dagen etter.

Spørsmål vedrørende fakturaen din eller betaling av denne tas direkte med Klarna. Spørsmål om varer, levering og lignende tar du med oss i Poku.

Det er helt trygt å handle på nett. Vår nettside er sikret med SSL-kryptering og betalingsinformasjon lagres aldri på våre servere. Vi samarbeider med PayPal, Klarna (Kort, faktura og delbetaling), Stripe (Apple Pay/Google Pay) som leverandører av betalingstjenester og alle har svært høy sikkerhet som ivaretar kundens integritet. Alle følger dessuten nasjonale og internasjonale sikkerhetsstandarder.

Pokupenger er vår bonusordning som alle registrerte kunder kan benytte. Du får poeng når du handler, som brukes som rabatt ved senere bestillinger. Mer informasjon finner du på informasjonssiden om Pokupenger.

Vi kan med glede tilby flere ulike fraktmåter slik at du kan få varene levert på den måten som passer deg best.

Klimanøytral Servicepakke og Norgespakke: Prisen er 99kr og pakken er sporbar/forsikret. Pakken leveres til ditt lokale postkontor/post i butikk og hentemelding får du på SMS/e-post.

Sendingstid: 1-4 virkedager.

På Døren er Hjemlevering som koster 190kr. Posten kommer på døren mellom 17:00 og 21:00.  Sjåføren ringer i forveien for å avtale levering. Er du ikke hjemme kan du etterpå hente pakken på nærmeste postkontor/post i butikk. Oppdateringer og hentemelding sendes på SMS/e-post.

Sendingstid: 1 – 4 virkedager.

Ekspress over natten leveres stort sett påfølgende virkedag (etter sendingsdagen) og kommer på døren før 09:00 i de fleste byer og tettsteder (ellers innen 16:00). Er du ikke tilstede ved levering kommer pakken til postkontor/post i butikk. Prisen varierer etter hvor i landet du bor.

Sendingstid: 1 virkedag.

Vi tilbyr gratis standard frakt på bestillinger over 1000kr.

Vi pakker og sender bestillinger senest påfølgende arbeidsdag (mandag – fredag). Deretter tar det 1-4 arbeidsdager for levering avhengig av valgt fraktmåte og hvor du befinner deg. Vær oppmerksom på at leveringstiden kan bli noe større ved stor pågang som rundt høytider og dersom du bor i utkantnorge.

Bestiller du produkter før vi har dem på lager sikrer du deg et eksemplar som sendes så fort vi får det inn. Ikke vent for lenge ettersom de fleste av våre produkter kun er tilgjengelig i begrenset antall.

Normalt sendes forhåndsbestillinger dagen før lansering, men vi må ta forbehold om eventuelle forsinkelser inn til oss og andre begrensninger fra leverandør.

Vær oppmerksom på at vi sender bestillingen når alle produktene er på lager, så dersom du ønsker raskere levering av enkelte produkter ber vi deg dele opp bestillingen.

Ombestemmer du deg? Ikke noe problem! Bare gi beskjed så avbestiller vi for deg. Vanlig angrerett gjelder selvfølgelig også for forhåndsbestillinger.

Vi oppdaterer status på bestillingen din når den er pakket og sendt. Dersom du ikke har kundeprofil, finner du bestillingen din med ordrenummer og e-post her. De fleste forsendelser har sporingsnummer, som du kan følge med på hos Posten.

Betalinger med Vipps vil også få status som på vent inntil vi behandler disse for levering.

Bruker du Paypal hender det at det foretas stikkprøver for gjennomgang og ekstra sikkerhet fra Paypals side. Dette er dessverre utenfor vår kontroll. Gjennomgangen tar opptil 72 timer og bestillingsstatus blir derfor satt til på vent. Dette endres automatisk til behandler når fullført.

Før bestillingen er sendt: Du kan avbestille varer som ikke er sendt ved å sende oss en tilbakemelding via kontaktskjemaet vårt.

Etter at bestillingen er sendt: Varer kan returneres for full refusjon innen 14 dager etter mottak. Du trenger ikke å begrunne returen, men varen må være ubrukt og komplett slik at den kan selges på nytt. Forseglede varer kan i utgangspunktet ikke returneres dersom forseglingen er brutt (herunder f.eks. boosterpakker og forundringspakker).

Returkostnader må du selv dekke, og vi anbefaler å sende med sporingsnummer slik at returen kommer trygt fram. Ta kontakt hvis du trenger hjelp.

Uåpnede varer kan returneres på samme måte i inntil 30 dager etter mottak.

Ordrebekreftelse sendes automatisk ut så snart vi har mottatt bestillingen din. Vær oppmerksom på at det kan være noen minutter forsinkelse. Sjekk også eventuell spam-mappe dersom det ikke har dukket opp noe innen 15 minutter. Send oss en henvendelse eller hopp på Messenger så undersøker vi hva som har skjedd og sender deg en ny kopi dersom den uteblir helt.

Vi er en liten, uavhengig bedrift og har ikke store ressurser for døgnåpent kundesenter og fancy sentralbord. Vi fokuserer på å finne de kuleste varene, til de beste prisene og samtidig skape en hyggelig handleopplevelse – fremfor å være tilgjengelig på telefon innenfor gitte tider. Så nei – i utgangspunktet ikke, men det er uansett mye enklere for oss å hjelpe deg når vi får alle detaljene skriftlig.

Du når oss enkelt via Facebook Messenger og e-post om det skulle være noe. Vi svarer stort sett innen et par timer, alle dager.

Vi er alltid klare til å svare på spørsmål. Kontaktskjemaet finner du her. På dagtid svarer vi på e-post innen et par timer. Er det noe som haster, er vi stort sett også tilgjengelige på Messenger og Facebook.